Begravningen

I dag har prästen varit här för att prata om begravningen. Det var jätte jobbigt och nu är jag super trött.. I allafall bestämde vi som så att beravningen ska äga rum den 8/5 klockan 13:00.. Nu är dagen bestämd nu ska vi fixa allt annat..

Känner att jag inte kan gå igenom detta själv så jag har pratat med Robins pappa idag och han ska försöka fixa så han kan komma upp hit och hjälpa mig.. Det är så mycket beslut att ta och jag känner att jag inte har någon ork och jag kan inte ta några beslut nu. Sammtidigt så känner jag att det är min plikt som mamma att ta besluten och se till att min dotter får den bästa begravningen pengar kan köpa.. 

Varför ska man behöva gå igenom allt detta.. det känns som man blir straffad för att man förlorat sitt barn.. Man måste planera begravningen och sen går det åt en MASSA pengar.. för det är inte billigt kan jag säga.. 
Kista 2000:-
Sten 10-20.000:-
blomor och vaka en massa pengar det med.. 
sen är det annonsen i tidningen och begravningsbyrån vill ha pengar.. musik, lokal och mat.. jag allt kostar pengar.. 
Och inte är man förberäd på detta häller.. inte har jag lagt undan några pengar för en begravning inte.. Okej kommunen hjälper en om man inte har pengar till begravning.. men hur mycket.. allt som koster över deras budget får man lägga till.. Urs får sådan ångest inför allt.. Vill inte.. Vill inte.. Vill inte.. Jag vill inte begrava mitt barn.. vill att hon ska finnas här hos mig och jag ska få ta hand om henne.. gosa med henne.. URS

Jag blir arg på att jag inte fick behålla mitt barn.. Men vem ska jag vara arg på.. Vem har bestämt att mitt barn inte ska få leva.. Är det mitt fel att Robin inte utväklades som hon skulle.. kanske ska jag vara arg på mig själv.. Men nej.. Läkaren säger att jag kunnde inte ha gjort något.. det är inte mitt fel.. 
Är det läkarna fel.. de kunnde ha.. Nej de gjorde allt de kunde.. Utan njurar kan man inte leva.. Så vem ska jag rikta min ilska mot.. det finns ju igentligen ingen.. det var ingens fel.. Det är alltså ingen jag ska ska vara arg på.. Men vem är ingen.. 

När urs vad jag svamlar.. men så här går tankarna runt i huvudet på mig nu.. Jag är arg på ingen.. det känns så jobbigt att inte kunna lägga skullden på någon eller något.. 

Jag menar om någon kör på min bil så den måste skrotas.. ja då är jag arg på föraren i den andra bilen.. när mina pengar inte kommer i tid eller jag inte får några pengar ja då är jag arg på soc,, men vem ska jag vara arg på nu.. 

Som sagt det är nog svårt inte bara för mig själv att förstå mina tankar och kännslor nu.. URS villken skit man kan hamna i.. URS..   

Kommentarer
Postat av: Sandra/lilla bunny från FL

Hej! Det är så gripande det du skriver... Förstår att du inte vill begrava ditt barn, det önskar man inte sin värsta fiende. Ring och hör med kommunen, de har ganska bra standard på de begravningar de betalar, åtminstone i Malmö. Det är inte det allra billigaste de står för. Hoppas att allt kring begravningen går bra och att det känns något bättre när allt det praktiska är över. Tänker på dig! Kramar Sandra

2009-04-08 @ 09:08:33
Postat av: Camilla - millis är jag

Hej

Jag tycker du gjorde helt rätt i att be Robins pappa att komma. Då kan ni hjälpas åt.

Fy så jobbigt att allt ska vara så dyrt, för det är ju som sagt inget man sätter undan pengar till i fall att.

För du hade ingen sådan gratis gravidförsäkring som de flesta bolag erbjuder. Där ingår en viss summa vi dödsfall.

Hur det än blir så kommer ni att göra ert yttersta för att ge er dotter ett fint avsked och mer kan ingen begära!

KRAMAR

2009-04-08 @ 13:58:04
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: Ninnie från FL

Hej



Blir så ledsen i hjärtat att ni måste gå igenom detta. Det är aldrig rättvist att ett barn måste tas ifrån sina föräldrar så tidigt. Jag hoppas din ilska försvinner snart men jag förstår dig. Har själv varit väldigt arg sen min mamma gick bort i höstas. Är ju inte samma sak som ett barn men de jag vill säga att de gör inge att vara arg. Jag har varit arg på mig själv på läkarna på hela situationen. Min mamma tog ifrån mig tvärt och hon var min bästa vän. Är inte lätt med begravningen. Tycker det är jättebra att du tar Robins pappa till hjälp för de är nog jobbigt som de är. Sj fick jag ta hand om allt eftersom ja var enda barnet.



Ska tänka på er den 8 maj. Det kommer bli en jättfin begravning för eran fina dotter.



Sköt om er och ta den tid du behöver för att sörja din dotter.



Kram

2009-04-10 @ 19:36:13
URL: http://ninniejohanna.blogg.se/
Postat av: Malin

Hittade hit via millis är jags blogg.



Beklagar verkligen det som har hänt med Robin. Vem sparar inför en begravning av ens barn. Fy vad orätvist.



Kramar

2009-04-11 @ 01:11:54
URL: http://purpelangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0