Dikter

Sorgen försvinner ej

Solen i mitt liv
strålar som värmer
Droppar som faller
svalkar min kropp
Orden jag saknar
når mig alldrig
Färgen i blicken
Svakar för syn

Musiken från ovan
skänker mig glädje
Tron om fler
ger mig ett hopp
Vetskap om andra
lugnar mig ner
släkten i molnen
dig efter ser

Vill dig ej lämna
men valen jag ser
lämnar mig ensam
Du finns ju ej mer
Vill nu ängel
mamma mår bra
Sorgen den kommer
minska en dag

av Holly. M. P
______________________________

Smärtan i natten

Tankar om natten
smyger sig på
Tyst som katten
de kommer på tå

Smärtan i bröstet
höjer sin röst
Skriker och gormar
inget ger tröst

Ensam och frusen
sörjer jag dig
Inget i världen
kan ge dig tillbaks till mig

av Holly. M. P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0