Jag har bestämt mig

Om jag kan hjälpa en ända änglaförälder med att se en ljusglimt så vet jag att jag har gjort något stort. Att ge en annan person hopp om en framtid och ge dem stöd och hjälp att fina meningen med att förlora det käraste de har.
Jag har funnit min mening och där är att försöka hjälpa andra. Meningen med min att min dotter togs ifrån mig. Hon kan inte ha dött förgäves.

Det första jag sa när hon gått bort var just att det måste finnas en andlening till att min dotter inte fick stanna hos oss, och jag vill göra allt för att hon ska haft en mening med att hon levde ett kort liv här på jorden. Jag har på många sätt försök att hjälpa andra. Jag ville donera hennes organ. Men hon var för liten för att de skulle kunna hjälpa någon. Istället gav jag dem tillåtelse att obducera henne och använda fynden och bilderna av henne i forskning och utbildning. Så Vist hon kan hjälpa andra på det sättet. Men jag måste göra något med.

Jag kom fram till att jag ska ta bort lösenordet igen. Jag har många gånger fått höra att min blogg ger andra änglarföräldrar ett hopp och lite extra styrka att klara av vardagen. Så detta blir mitt mål. Att försöka hjälpa andra. För varje änglaförälder jag ger ett nytt hopp så vet jag att min dotter har en mening. Att det finns en mening med min smärta.

Massor med kramar till alla där ute..

Kommentarer
Postat av: Johanna

Ibland kan det även hjälpa en själv genom att hjälpa andra!

2009-08-18 @ 16:08:05
URL: http://jojossmultronstalle.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0