1/2 2009

Söndag och BM besök :P

Så Lillsyran var med mig till BM, bara för sällskap.. Kom dit och fick väga mig..  Hi hi gått ned ett kilo igen.. Konstigt när magen växer men vikten går ned.

Så vi börjar med blodtrycket.. Det var lite högt men när jag lad mig ned på britsen så skönk blodtrycket.. Så då var det ingen fara..  Sen lyssnade vi på hjärtljudet.. det började med 150bpm men BM väkte bebben med den kalla gelen så den spratlade runt där inne och hjärtljudet gick upp till 168bpm. Bm sa att det var normalt och ville lyssna en stunde till bebben lugna ned sig.. efter ca 2 min gick det ned till 150bpm igen och vi hade lyssnar färdigt. Så mätt BM mitt SF mått som låg på 28cm.. Hon sa att det var ett bra mått och att man bara ska gå efter sin egna kurva så man ska inte gemför med någon annan. Vilket jag tycker är lågiskt då alla har olika stora magar i början av graviditeten..

Jag har vart väldigt trött på sissta tiden och bad BM kolla mitt järn värde.. Hon snodde lite blod och syran ville gå genom väggen.. Jag bara skratta åt henne. Fattar inte att folk kan vara rädda för nålar.. Det gör ju inte ont.. Vist hade det vart en kniv hade jag kanske vart rädd med.. men en liten nål Hi hi hi.. i alla fall alla mina värden var jätte bra och jag behöver inte äta extra järn.. Hon trodde tröttheten berode på att jag vart sjuk och att det kunde sitta i ett tag..

Uppdatering på Influensan.. Hostan gör mig galen men annars är jag frisk.. Host medecinen jag köppte i veckan funkar inte längre då det gått över från slem till torr rethosta.. Så jobbigt men jag överlever det med ska ni se..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0