Förklaring

Många verkar ha blivit förvirrad av mitt föra inlägg, så här kommer en förklaring! Jag har för närvarande ingen pojkvän, men jag försöker ändå bli gravid. Alltså jag har kommit fram till att jag vill ha barn men jag vill inte ha någon karl. Det finns bara en jag vill ha men han vill inte ha någon nu vad jag vet..

Jag antar att folk kommer bli upprörda av detta inlägg. De flästa anser att man inte borde skaffa barn om man inte har en pappa till barnet.

Mitt argument är följande:

1. Jag kan ta hand om ett barn själv
2. Min familj stöttar mig i mitt beslut
3. Familjen kommer finnas där för mig och barnet
4. Barnet kommer bli lika älskat även om h*n inte har en far
5. Det finns många som får barn som växer upp utan far och de mår bra ändå

Det är inte lätt att bli gravid utan det kan ta lång tid. Skulle jag lyckas nu så skulle jag vara glad. Det finns ju ändå en chans att jag hinner finna den rätt och få barn med han. Men jag vet att jag inte kan vänta på den rätta. Han kanske alldrig dycker upp. För att jag ska kunna leva vidare måste det finnas en mening med mitt liv. Jag har en dröm som måste uppfyllas, och den drömmen är att bli gravid. Att skaffa ett syskon till min lilla ängel.

Ni kan aldrig förstå hur jag mår, men försök att leva er in i min sitvation och fundera på om ni inte skulle känna samma sak.

Att skaffa ett syskon till Robin är det ända som finns i mitt huvud nu. Det känns som det ända rätta. Det är ända anledning till att jag fortfarande är i livet.

Jag kanske inte borde posta detta inlägg för det kommer säkert starta en diskution om hur fel det är. Att ett barn måste få ha en far o.s.v. men tro mig jag vet redan det. och jag har tänkt på det med. Jag vet att ni säkert tror att jag är egoistisk som skaffar barn utan att ha en pappa till barnet, men det kan jag lova att så är inte fallet. Jag kommer göra allt för barnet och leva ändast för att barnet ska må bra. H*n ska få allt av mig, och jag kommer alldrig lämna h*ns sida.  Jag tror inte ett barn kan få det mycket bättre än vad den kan få hos mig/oss/familjen. (därmed inte sagt att någon annan inte kan vara en lika bra förälder)
Och nej jag kommer inte lura mig till ett barn. Killarna i fråga kommer bli underättade hur läget är och vad jag vill så inga kommentarer om det tack.  Frågor om hur jag tänkt bli gravid vill jag inte höra häller för dem kommer jag inte svara på. (hur det ska gå till är privat och spelar ingen roll)

Kommentarer
Postat av: Jessi

Halloj



Du ska inte behöba förklara dig eller bry dig om vad andra tycker...det är många i dagens läge som vill och väljer att skaffa barn själv utan att vilja ha en man.Allså ska du göra det som känns bäst för dig,var själv ensam med mina två största i 6 år ínnan jag träffade min minsta sons pappa.



Kramar

2009-06-07 @ 19:00:37
URL: http://stalminbarndom.blogg.se/
Postat av: Anonym

Gumman då...jag står bakom dej det hoppas jag att du vet..kan absolut förstå ditt beslut om att få ett syskon till din lilla prinsessa...skulle nog gjort lika dant.. Kram Helene

2009-06-08 @ 15:54:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0