Komentarer och läkarbesök

Tack för kommentarena.. Jag är som sagt jättenöjd med tatueringen

Blev så ledsen idag.. Var hos läkare på grund av att jag har gallsten. Jag får annfall var och varannan natt.. Men jag får ingen operations tid fören i September.. En annan sak med., Läkaren sa att jag får inte bli gravid nu om jag ska opereras.. F*N... Jag vill ju inget annat nu.. Men jag har valet.. Opereras i September och må bra sen eller gå i nio månader+ tiden det tar att bli gravid och ha ont.. Vad ska man välja.. Jag vill ju så gärna bli gravid.. Ska jag riskera att bli gravid eller ska jag lägga det på hyllan så länge.. Jag vill ju bli gravid nu.. Urs vet inte vad jag ska göra.. Jag kan ju redan vara gravid med.. det vet jag inte.. F. A. N säger jag bara... Vad gör jag nu.. Svälter mig eller lever på kräm?? Vad gör man.. varför ska jag drabbas av detta med.. Räker det inte med att jag förlorade min dotter eller!! Urs vilken grym gud vi har.. Jag tror att det finns en mening med allt som händer.. men va f*n menar han är meningen med att jag ska ha gallsten till September?? 6 månader har jag haft det då.. nä urs säger jag bara...

Så arg jag är idag..

Kommentarer
Postat av: Linda

Hej tjejen,

Jag förstår verkligen din längtan efter att bli gravid och att du vill det så snart som möjligt. Jag hade ett missfall i vecka 10 i november och efter det sa kände jag precis som du. Jag vill att allt skulla bli "normalt" igen och att jag skulle bli gravid och vara lika långt fram i den nya graviditeten som jag var i den förra så snart som möjligt. Mitt missfall blev långdraget. Blödde i två månader och det var jobbigt. Förstår att det inte går att jämföra med din sorg men jag tror längtan efter barnet är den samma.

Jag jobbar med IVF (provrörsbefruktning) och för mig så var oron att jag kanske inte kunde bli gravid. Att jag kanske skulle få missfall igen. Jag är dessutom 35 år gamal och chansen att lyckas sjunker med ålder. Det är på gott och ont att vara för insatt i hur det kan vara.

I ditt fall gumman så är mitt råd att du väntar in din operation innan du försöker bli gravid igen. Du är ju ung och bevisligen så har du inga problem med att bli gravid. Som jag förstår det så gick det rätt så snabbt sist och du gick hela graviditeten utan problem trots att du/ni hade "otur" om man nu får uttrycka det så. Med otur menar jag att det ju faktiskt inte är genetiskt att Robin föddes utan njurar utan att det tyvärr är ren otur.

Vänta in din operation och försök efter det. Din nästa bebis kommer då få en frisk och lycklig mamma.



Lycka till vännen.



Kram Linda

2009-06-18 @ 07:03:33
Postat av: Johanna

fy vad jobbigt! vilket svårt beslut.. går det inte att få operation tidigare på något annat sjukhus i landet?

2009-06-18 @ 07:49:17
URL: http://jojossmultronstalle.blogspot.com/
Postat av: Icka

Kikat i din blog ett tag, beklagar att din Robin inte fick stanna hos dig :(



Jag funderade på din operation, man ska väl kunna åka till andra landsting och utföra den där, t ex att du har 7 månaders väntetid på operation men i Lund kanske det är 3 månader. Nu vet jag tyvärr inte vart man vänder sig för att kolla det, men du kanske vet eller så kan jag kolla upp det :)

2009-06-18 @ 10:08:42
Postat av: stine

vänta på operationen!!! du hinner bli gravid sen, men du kanske aldrig får någon mer operations chans!

2009-06-18 @ 10:57:11
URL: http://lillastine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0