Förlossnings berättelse

Som ni redan vet så åkte jag in den 23/3 med värkar och trodde jag skulle föda då med det blev inget och den 24/3 åkte jag hem igen med åder om att jag skulle till MVC så fort som möjligt för att göra en ny CTG kurva. Här kommer berättelsen som förändrade mitt liv..

25/3  onsdag

Jag vaknade efter en skön natts sömn. Jag kände inga värkar men däremot en menslik smärta i magen. tänkte inte så mycket på det men jag ringde MVC och bad om en tid så fort som möjligt. Jag blev erbjuden en tid redan klockan 10:00.
Min syster skjutsa in mig till sjukhuset, och min mamma skulle hämta mig efteråt.
   Inne på MVC så koppla de upp mig på CTG:n och läkaren sa att det inte såg bra ut. hon sa att jag hade värkar, vilket jag inte kännde av. Hon ville inte skicka hem mig utan sa att jag skulle åka raka vägen till förlossningen i Linköping på koll. Av måndagens erfarenheter så tog vi först en sväng hem och packade och sedan en snabb runda till MC donalds då jag inte hade ätit något ännu.

När vi åkte mot Linköping råka vi självklart köra fel och tog en sväng förbi Mantorp istället :P i bilen började jag känna av värkarna, men det var inte så farligt.

12:58 Blir jag inskriven på förlossningen, där de satte en CTG kurva på mig och jag fick mer och mer ont.

13:30 Eftersom jag då hade smärtsamma värkar, uppe på att livmordestappen var utplånda och jag var uppen 2 cm så gav de mig en spruta med bricanyll

14:00 Så uppfattar jag värkarna mindre smärtsamma och vi tror alla att jag sak bli inlaggd med sänglägge. Vi inväntar nu förflyttning till Norrköping då det är fullt på förlossningen och NEO i Linköping.

15:10 börjar värkarna igen. och nu gör de ricktigt ont.

15:31 kollar de mig igen och jag är nu öppen 3 cm och har utbuktande fosterhinna. De betämmer att jag inte hinner in till Norrköping och planerar att ta hål på vattnet. när jag flyttas över till en annan säng går vattnet av sig själv.  de kopplar in CTG på bebisens huvud.

16:10 sätter de EDA.. AJ FAN säger jag bara.. gud vad ont det gjorde.. käns som någon gräver sig ner i rygraden på en.. men så skönt efter. värkarna känner jag knappt av efter.

sen går det fort..

19:54 får jag första krysvärken och 20:00 är hon ute jag krystar tre gånger.

20:09 kommer morderkakan ut.

De springer iväg direct med Robin men i detta läge är jag inte orolig då jag vet att hon är tidigt född och de måste kolla så hon andas OSV..


Detta var förlossnigen.. fortsättning följer..

Kommentarer
Postat av: Camilla

Jag har er med mig i mina tankar hela tiden. Trots att vi aldrig träffats IRL .

Jag vet ju fortsättningen men åhh så jag önskar att den blivit annorlunda för er!!

Kramar Camilla ( millis är jag på fl)

2009-04-01 @ 13:41:53
URL: http://cacemillas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0