Dikt till min dotter

Till begravningen skrev jag en dikt till Robin som jag skulle ha läst upp. men när prästen väl sa att nu skulle jag läsa en dikt som jag skrivit stelna jag till och hela kroppen låste sig på mig. Istället läste min mor upp dikten. Jag lägger in den här så ni alla får ta del av min dikt till min dotter.

Robin betyder domherre på engelska så min dotter är inte bara en ängel utan en vacker fågel med.

Till min dotter


Som en fågel flyger i skyn

Flög min Robin iväg från mig

Fin och stark du var

Himlens ängel i alla dar'


Ensam här lämna du mig

I mitt hjärta spara jag dig

Minen och kärlek jag har

Fången på jorden, stannar jag kvar


Du gav dig av, mitt hjärta

Och lämnade mig här med min smärta

Vardagen kommer kännas tom

Framtiden utse sin dom


Jag ville ge dig allt

Men mörkret kom och det blev kallt

Jag ville inte släppa taget

Men sjukdomen van vadet


I mina armar låg du lugnt

Att släppa dig kändes så tungt

Längtan efter dig var stor

I mitt hjärta för evigt du nu bor


Tack för att du fans för ett tag

Och tack för den kärlek du gav

av Holly M. P.


Kommentarer
Postat av: Ninnie från FL

Tårarna rinner men de gör de ofta när ja läser de du skrivit. Jättefin dikt du skrev till Robin.



Massor av kramar till dig

2009-05-08 @ 08:06:16
URL: http://ninniejohanna.blogg.se/
Postat av: Camilla

Vad fint du skrivit!!

Robin har en helt fantastisk mamma tycker jag!!

Kram

2009-05-08 @ 11:45:58
URL: http://cacemillas.blogg.se/
Postat av: hanna

Hej!

Jag har läst allt du skrivit och mitt hjärta lider med dig. Hon var riktigt söt robin leslie. hon såg ut som en ängel. hon har de bra där uppe nu. det finns många som tar hand om henne. jag kan inte förstå hur du känner men jag vet att jag skulle bli helt förkrossad om min dotter skulle gå bort.. usch.. varför ska det överhuvud taget hända?? det är oförklarligt.. de finns de som missbrukar och allt möjligt och ändå föder friska barn, men de som sköter sig och gör allt rätt råkar illa ut.. hur rättvist är det? det är bra att du skriver av dig för det är ng jätteviktigt.. jättefina bilder från begravningen.. många kramar från mig

2009-05-14 @ 10:18:29
URL: http://www.hagaflickorna.filosoferar.se
Postat av: Anonym

Hej gumman! det var ett tag sen. Har haft mycket i skolan , men nu är den över äntligen...har tänkt mycket på dej. Hur har du det? Såg din underbara film på youtube....vad fint du gjort. Å vilken jätte fin dikt du har skrivit...du är så duktigt gumman. Kram Helene

2009-05-28 @ 14:17:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0