Svar på kromoson analysen

Hej alla gulliga blogganhängare

Idag är jag glad. Robins läkar ringde mig förut idag. Svaren på kromoson analysen har kommit. Alla Robins kromosomer såg jätte bra ut. DET VAR INTE ÄRFTLIGT. Alltså är risken att det händer igen mycket mycket mini liten. Jag kan alltså få ett friskt barn.. JIPPI.. Men sen sa hon en sak till. Hon har kollat i läkarböcker och hittat där att det finns en chans att om någon av föräldrarna har en njure som inte fungerar eller om den har endast en njure så kan barnet födas utan njurer.
Man kan leva med endast en njure utan att man vet om det. Därför ska jag nu på ultraljud för att kolla så jag har båda njurana och att båda fungerar som de ska.. SS ska med på ultraljud. Jag hoppas och tror allt ser bra ut där med. Jag tror fortfarande på att hon bara slutades utväklas vid något stadum i graviditeten, det är säkert så eftersom hon var liten med och jag tro att jag skulle ha fått henne 28mars som barnmorskan räckna ut efter sista mensen. och inte 6 maj enligt ultraljud. hon föddes ju faktiskt 25 mars och enligt mensen så var hon ju inte tidig då.. inte ser hon tidig ut häller förutom att hon var väldigt liten.

Ja ja jag bablar på...

Jag har börjat på försök till syskon nu.. Hoppas det tar sig.. kanske kanske har man tur och lyckas på första försöket. Jag hoppas Robin fins hos mig i detta och hjälper mig på vägen..

Kramar till alla goa därute. känns så skönt att veta att ni fins där och att ni bryr er..




Love to you all from a mom to a angel

Kommentarer
Postat av: Ninnie

Hej vännen!



men va bra att de inte var ärftligt.Tror att Robin är med er i ert försök till syskon. Hon vill nog se sin mamma lycklig igen och kommer vaka över er.



Hoppas helgen blir bra och sköt om dig



kram Ninnie

2009-05-15 @ 22:22:32
URL: http://ninniejohanna.blogg.se/
Postat av: Cammie

Hej!

Läste din blogg och grät något fruktansvärt. Din dotter ser så otroligt fin ut på bilderna :) Lycka till nu med att skaffa henne ett syskon. Jag håller tummarna för dig! :)

2009-05-16 @ 00:15:14
URL: http://www.metrobloggen.se/cammies
Postat av: stine

va skönt att höra att det inte var ärftligt, hoppas att du och killen kan fortsätta leva tillsammans nu, och lycka till med ett syskon, så fint!!! :)

det är du värd gumman!

2009-05-17 @ 10:29:56
URL: http://lillastine.blogg.se/
Postat av: stine

jaha okej.. då förstår jag!! :)

2009-05-17 @ 18:04:53
Postat av: Anna

Hoppas och önskar av hela mitt hjärta att syskonverkstan går bra och att du får ett litet barn på jorden också. Sänder kramar. /Anna

2009-05-19 @ 13:29:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0