Bil

Nu har VI köppt en bil. Det blev en Toyota Corolla -89.(Lilla Lotta) Visst den är rostig men det blir ett roligt projekt. Något att syssla med när jag känner mig nere eller bara vill ha något att göra.
Lilla Lotta som vi döpt den till är en förredetta Armebil. och har gått 22000 mil Vi är tredje ägare och förutom rosten så gåren fint. Superpris fick vi med. Han hade lagt ut den för 6500kr och vi fick den för 3000kr.. Kul och skönt att ha bil igen. Då sliper man bråka med familjen varje gång man behöver låna en bil. Och jag kan åka till graven när jag vill.  





Jag lärde mig från sist jag hade bil som jag fixade att man skall ta kort på allt så man kan dokumentera.
Jag tog endast kort efter och det ångrar jag idag.. Så nu har jag fotat alla skavankerna. Jag postar dem här så kan ni följa Lilla Lottas utväckling från ful ankunge till en svan :D


Vänster fram


Vänster dörr


Vänster Bak



Vänster bak


lukan


Höger bak


Höger bak. Lilla sprikan som måste lagas. Detta är värsta skadan på hela bilen


Höger dörr


Vindrutan


Vindrutan


vindrutan. Vet inte om vi skall göra något åt detta. måste ju plocka bort
hela rutan då och det blir en massa jobb


Motorhuven


Nederkant vänster dörr


Nederkant höger dörr


Nederkant höger dörr


Vänster bak


Vänster bak

Som sagt en hel del som måste slipas, primas, spaklas, primas igen och sen målas. Men den blir säkert fin när jag är klar. Få se när man kan börja. måste ju in till Linköping och köpa primer till att börja med.

Pöss och kram


Kommentarer
Postat av: Åsa

Grattis till bilköpet :-)

2009-09-09 @ 18:37:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0