Cirkus

I fredags var jag på cirkus med killens yngsta grabb. Han var väldigt tyst när vi kom in och jag såg på honom redan då att det inte skulle funka. Men vi satte oss ner. Han satt med stora ögon och öppen mun och kollade på folket som sprang runt och förberädde. Sedan börjar de trumma och grabben börjar stor tjuta. Han fick sitta i mitt knä. Ända gången han skratt och såg glad ut var när clownen kom ut men annars satt han alvarligt och kollade på allt utan cirkusen. Han tyckte inte alls det var roligt.. Så i pausen frågade jag honom om han tyckte det var kul. Men det gjorde han inte utan han vill gå hem. Så vi åkte hem. Menjag fick i allafall se halva.
Vi fick stolplatser. Killen hade fått fri biljetter från jobbet och därför var det bra platser. Hade aldrig haft råd med det annars. I allafall så blev jag med bra rädd när hästarna kom inte och sprang precis intill mig.. Urs var läskigt det var.. Men jag fick försöka se ut som jag tyckte det var kul. För grabbens skull.. Kunde ju inte visa han att jag var rädd när han själv tyckte det var jätte läskigt. 

Självklart glömde jag ju kamran. men jag tog lite bilder med mobilen. Blev lita kassa bilder men det är i allafall något.. 

 









Svårt att se men det är en katt som går på repet


























Clownen försöker få miken att funka men det bara ekar när han pratar. (alltså han säger något typ hoho.. det låter inget sen efter en stund hör man jätte högt HOHO. Sen säger han bu men inget hörs.. Han kliar sig i huvudet och blir jätte rädd när den sen säger BU högt.



Sen börjar han sjunga. Det hörs en tjejröst med i bland och det tycker han är jätte kul och tar golvmoppen och sätter på huvudet för att låtsas vara tjejen.





Hade varit kul att se rästen med men men. Det kommer la fler tillfällen.

Kram till alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0