Operationen

Ja vad ska jag säga. Det var komplikationenr och jag är glad att jag valde snitt istället för tithål. De hade i allafall fått öppna mig så det blev bra som det blev. För det första så hade en sten fastnat och jag hade infektione. Gallblåsan var jätte hård och de har sickat den på obduction. jag hade jätte mycket stenar.

Resultatet: Drenerings slang i sårhålan och antibiotika. så nu tre dagar efter operationen, massor med nålar sprutor och smärta så börjar jag må bättre. Jag får ta blodförtunande sprutor och jag mår så illa så jag vet inte vart jag ska ta vägen. Men operationen är gjord och jag överlevde.

När jag vaknade satte de på mig mask för jag inte kunde andast. Senare på rumet berättade de om dreneringen och infektionen och åter igen att jag inte syresatte mig bra. Jaha tänkte jag. Detta är slutet, Nu får jag göra Robin sälskap i himlen (med tanke på hur neddrogad jag var kanske detta inte var så lustiga tankar). 

Idag som sagt så får jag ta blodförtunnande sprutor för att undvika blodproppar. Detta skre till och med måndag. Killen få hjälpa mig med det. I går gav syran (utbildad undersköterska) mig sprutan men i kväll får killen den uppgiften :) Sprutan tar jag i magen och det känns nästan inte så jag är inte nervös. Det värsta nu är faktiskt illamåendet. Vill verkligen inte spy.. Det kommer göra jätte ont ju.. 

De följer lite bilder nu. !!VARNING!! de kan se lite läskigt ut. 

Ursäkta om jag upprepa mig något men jag är fortfarande ganska neddrogad och trött efter operationen i torsdags.. 

Kramar till er alla

 



så här fin blir magen efter 4 sprutor. Det är bar några av alla blåmärken jag fått senaste dagarna på min mörbultade krop.


Kommentarer
Postat av: Fru F

De där sprutorna är jätte lätta att ta! Jag har fått dem när jag har haft strikt säng läge med barnen.

Visst heter de Flagyl?

Men de känns inte jag att trycka in själva nålen, det är vätskan som är i som gör fruktansvärt ont.

Fina



"Har du eller har du en kompis med en dold talang som på något sätt kan förknippas med Bröllop gå in på min blogg och läs mer, så kanske ni kan tjäna lite extra! Gå in här: klicka på länken"

Postat av: Helen

Hejsan tjejen, Hur mår du nu efter operationen? Hoppas att du inte har allt för ont. Va händer hos dig i helgen? Här kommer helgen att bli väldigt lugn har vart mkt de sista hos oss. Skönt att du äntligen fick din operation så att du slipper få anfall. Massa Kramar från oss till dig.

2009-10-03 @ 09:15:57
URL: http://madeleinesmamma.blogg.se/
Postat av: stine - pokerfruga & mamma till Wiggo

vilken tur att jag skrev då :)

hur mår du?

har du gjort operationen nu? va skönt hur känns det?

kram

2009-10-27 @ 10:11:49
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: stine - pokerfruga & mamma till Wiggo

va skönt! nu är den iaf gjort, och förhoppningsvis blir det bättre och bättre!!!



kram

2009-10-27 @ 12:50:24
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/
Postat av: Lucia

Var med och tävla om en ny Header varje vecka...!



För mer info gå in på - www.prinsessbell.blogg.se



Kram// Lucia

2009-12-31 @ 02:36:38
URL: http://prinsessbell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0