Lång dag

Så igår vart den en lång dag.. uppe med tuppen.. blev väckt klockan 6 då jag var barnvakt.. Skulle få frukost i barnen, klä på dem och sen köra dem till skolan/dagis..  Tre ungar 7,5 och snart 3 år gammla.. Men jag klagar inte.. mina syskonbarn är det käraste jag har och jag skulle inte byta ut dem mot något i världen..

I allafall sen var det bara att vänta.. De två minsta hade inskolning så jag fick hålla mig i närheten..

Efter det blev det en sväng iväg och städa med kompisen.. var ett flyttstäd.. men vi var tre stycken så det gick ganska snabbt..

Klockan 6 var jag sedan i Motala för att umgås med en kompis.. Blev att stanna över natten.. Men han slutade inte fören 23:50 och var hemma lite över tolv så blev en lång väntan..  Idag blir det med en sådan väntan då jag bestämmde mig för att stanna en natt till.. Han åkte vid tre och är hemma straks efter tolv i dag med..

I allafall när han komm hem blev det en del snak och sen film.. klockan var la närmare två halv tre innan man somnade sen..

I dag blev det inte upp med tuppen.. vackna av hans väkar klocka 09:00 men de tog la en timme innan man gick upp.. efter det glode vi på tv tills han åkte till jobbet klockan 14:00

Nu sitter jag här själv.. Har varit en vända på stan och fixat med lite papper.. nu ska jag bara ta det lugnt.. slösurfa lite och chatta på msn till han kommer hem..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0